Könnyű léptek: Tippek a láb maximális kényelméért

 

A sarokfájdalomban szenvedők számára létezik néhány dolog, amit megtehetnek annak érdekében, hogy minimálisra csökkentsék a fájdalomérzetet, miközben maximalizálják lábuk kényelmét. 


Sokan elfogadják a fájdalomérzetet, és a nap végén tapasztalt fáradt láb érzést, és azt hiszik, hogy ez a mindennapi élet normális része, anélkül, hogy megtapasztalnák a megkönnyebbülést és rájönnének, hogy egy megfelelő talpbetét milyen támogatást nyújthat a nap folyamán. A puha léptek nemcsak segíthetnek csökkenteni a fájdalmat, hanem akár a lábainkról is teljesen megfeledkezhetünk, hacsak nem élvezzük igazán a könnyű lábak érzést!

Első tipp: Próbáljuk ki a talpbetéteket

A Scholl GelActiv talpbetétnek három különböző fajtája létezik: a mindennapos használatra, a sportoláshoz és a munkához tervezett modell, bármelyik tevékenységhez is lenne rá szükségünk. Míg a talpbetéteket férfiak és nők is viselhetik, a különböző modelleket különböző méretű lábakra tervezték.

Az alábbiakban bemutatjuk a három különböző fajtát, illetve azt, hogy hogyan segíthetnek nekünk

• Mindennapos viseletre - Ezek a betétetek mindentudók, alkalmasak a mindennapos viseletre tervezett lábbelikhez. Azért készültek, hogy csökkentsék a lábra nehezedő túlzott nyomást, és lágy gélpárnája kipárnázza a lábakat, egyfajta lengéscsillapítóként működve. Mindenki számára javasolt megtapasztalni a puha, mindennapos használatra tervezett talpbetétek előnyét, aki egy hosszú nap, egy hosszú séta, illetve egy hosszú bevásárló- vagy városnéző túra után fáradtnak érzi a lábait. 

• Sportoláshoz - Kifejezetten fizikai tevékenységhez tervezték, az edzőteremtől és a parkban való sétálástól kezdve a túrázásig vagy a hosszú távú futásig bezárólag, illetve még sok más sporttevékenységhez. Ezek a talpbetétek illeszkednek a sportcipőkbe, papucscipőkbe és más egyéb lábbelikbe is. A sportolás különösen megterheli az ízületeket, például a bokát és a térdet, valamint a lábakat is. A gélpárna arra jó, hogy csökkentse a feszültséget, elősegítve, hogy az ízületek mozgásra készen álljanak fájdalomérzet nélkül. A boltív megtámasztása szintén csökkenti a pronáció vagy a láb kicsavarodásának valószínűségét és stabil támogatást nyújt, továbbá csökkenti a lábakra nehezedő stresszt. 

• Munkához - Ezek a talpbetétek formálisabb munkacipőkhöz lettek kialakítva vagy alkalmi viseletre. Ha az építőiparban, a vendéglátásban vagy akár művészként dolgozunk, vagyis mindazon emberek számára, akik napjuk nagy részét állva töltik, a gélpárnával ellátott munka talpbetétek segíthetnek csökkenteni az álldogálás és séta közben fellépő, lábakra irányuló túlzott stresszt, különösen egyenetlen terepen. A betétek úgy készültek, hogy megakadályozzák a lábakra irányuló túlzott stresszt, a talpbetét perforációja pedig a láb szárazon tartásában is segítségünkre lesz. 

A talpbetétek nemcsak nagyobb kényelmet és több támogatást biztosítanak a láb boltívének, de a séta vagy futás során lábunkra nehezedő nyomást is enyhítik. A nap végén érzett nehéz lábak érzés is kevésbé jelentkezik a talpbetétek nyújtotta támogatással. A talpbetétek segíthetnek elvezetni a lábakra nehezedő nyomást, ami szintén pozitív érv a használatuk mellett.

Második tipp: Gondoljuk át, mit viselünk

Az egyik módja, hogy kényelmet biztosítsuk lábainknak, ha megfontoljuk, hogy milyen cipőt viselünk. Míg a csizmák nehezek lehetnek, eközben támogatást nyújtanak, ami egyfajta kompromisszumot jelent. A vékony talpú cipők, mint a balerinák vagy szandálok, nem nyújtanak elegendő támogatást, mely hatással lehet lábainkra, különösen azok boltozatára. Ezért a talpbetétek ez esetben is hasznos kiegészítők lehetnek számunkra. 

Bőrünk kényelmének szempontjából jobb, ha rotáljuk a cipőket, azaz próbáljuk nem ugyanazt a pár cipőt viselni, mint két egymás utáni nap. Ez lehetővé teszi, hogy a lábujjaknál található rész és a cipő más részei kiszáradhassanak, így nem fogunk nedves cipőt viselni, mely hatással lehet lábaink egészségére.