Vezethet száraz bőrhöz a zokni nélküli trend?

 

Sokan szerte a világon napi rendszerességgel nem hordanak zoknit, akár a divat, az aktuális klíma, vagy más tényezők miatt. Azonban a zokni nélküli cipőviselet különböző lábproblémákhoz vezethet.

  • Ne izzadjuk össze a cipőket:

Lábfejünkön több ezer verejtékmirigy található, így akár meleg van, akár nem, lábaink izzadni fognak, méghozzá jó sokat. Zokni hordása nélkül a cipő fogja elnyelni az izzadság többségét, ami nemcsak kellemetlen szagú cipőhöz vezethet, de horzsolásokat és hólyagokat is okozhat, ahogy  a forró, nedves lábak súrlódnak a cipők belsejével.

Az izzadtság a lábunkon élő gombák elszaporodását okozhatja. A lábgomba szereti a cipőkben kialakuló sötét, nedves környezetet, ami tökéletes táptalaj a lábgombásodás számára, mely hámló, viszkető érzést és repedezett, száraz bőrt okoz, különösen a lábujjak között. A lábápolási szakértők gyapjú vagy selyemkeverék zoknik viselését javasolják, ami segít elnyelni a nedvességet, és megakadályozza a lábproblémák kialakulását. Ha zokni nélkül kell hordanunk a cipőt, amint csak lehetséges, próbáljuk meg levenni őket.

  • Törjük be az új cipőt:

Az új cipő zokni nélküli viselése gyakran horzsolásokat és hólyagokat okozhat, ezért fontos, hogy alaposan betörjük a lábbelit, mielőtt egész nap zokni nélkül viselnénk őket. Először csak otthon és rövid ideig hordjuk őket, amíg úgy nem érezzük, hogy kellőképpen kitágultak és felvették a lábunk formáját. Mindig olyan anyagokból készült cipőket válasszunk - például bőrcipőket - melyek könnyedén felveszik a lábunk formáját anélkül, hogy kidörzsölnék azt vagy horzsolásokat okoznának.

  • Tartsuk tisztán lábainkat:

Sokkal nagyobb a kockázata a lábproblémák kialakulásának, ha zokni nélkül hordjuk a cipőt, illetve ha nem mossuk és szárítjuk meg őket alaposan minden egyes nap, annak érdekében, hogy eltávolítsuk az összes verejtéket és baktériumot. Készítsünk lábfürdőt a Scholl Velvet Smooth Lábfürdetővel, mely zöld kaviárt, tengeri ásványokat és E-vitamint tartalmaz, hogy hidratálja a száraz bőrt, valamint pihentesse és megtisztítsa a lábakat. Majd alaposan szárítsuk meg lábainkat a lábfürdő után, különösen a lábujjak között, hogy megakadályozzuk az olyan lábproblémák kialakulását, mint a lábgombásodás.

  • Folyamatosan hidratáljunk:

Aa szandálok és nyitott sarkú papucsok viselése szintén okozhat lábproblémákat. A lábápolási szakértők egyetértenek abban, hogy a nyitott sarkú cipők nem támogatják úgy a lábakat, mint a zárt cipők, és ha gyakran viseljük őket, a sarok bőre oldalirányban szétterpeszkedhet a rá nehezedő nyomástól, ami kemény, száraz bőrt okozhat. Ha naponta szandált viselünk, a sarkak bőre szintén kiszáradhat, mert folyamatosan ki van téve a levegő szárító hatásának.

Próbáljuk meg elkerülni a száraz bőr kialakulását és biztosítsuk bőrünk hidratáltságát tápláló lábkrémmel, például a Scholl Velvet Smooth napppali krém használatával, melyet fürdés után alkalmazva puha és szép lábaink lesznek. A rendszeres hidratálás megakadályozhatja a repedt sarkak fájdalmassá válását, ami akkor fordul elő, ha a száraz bőrt nem kezelik gyakran. Ha lábaink valóban nagyon szárazak, próbáljunk ki egy kettős hatású kezelést, és alkalmazzunk hidratáló szérumot a krém használata előtt, így enyhíteni tudjuk az extrém száraz bőrt.

  • Váltogassuk a cipőket:

Ha nem akarjuk zokni nélkül hordani a cipőinket, jó, ha több, mint egy pár cipőnk vagy szandálunk van, amiket felváltva lehet viselni. A cipőknek legalább 24 órára van szükségük ahhoz, hogy kiszáradjanak és megállítsák a gombaspórák terjedését, melyek lábgombásodást okozhatnak, ezért felváltva viseljünk szandált, illetve a rá következő napon zárt cipőt, mellyel megelőzhetjük a száraz bőrt és a repedt sarkak kialakulását.