Lábtorna

 

Állítsa helyre megfáradt lábai erejét és hajlékonyságát ezzel a kilenc gyakorlatból álló tornával.

1. Kezdje azzal, hogy egyenesen feláll, és a testsúlyát egyensúlyozza. Helyezze a testsúlyát a sarkaira, majd hajlítsa lefelé lábujjait. Egyenesítse ki őket, és ezt ismételje meg tízszer. Ez a gyakorlat jó az általános erősítéshez, de a lábujjak vagy a talp görcsének enyhítésére is.

2. Tegye az egyik lábát egy padlóra helyezett törülközőre. A lábujjaival megragadva húzza el a törülközőt. Ismételje meg ötször, majd váltson lábat. Amikor a lábát használja ehhez a gyakorlathoz, az erőkifejtést fokozhatja azzal, ha egy könyvet vagy hasonló nehezebb tárgyat helyez a törülközőre.

3. Üljön le egy székre vagy zsámolyra, és talpa segítségével dörzsölje meg a másik lábának lábszárát a térdtől lefelé haladva, majd visszafelé is. Ismételje meg hússzor. Ez segít enyhíteni a feszültséget a sípcsont körül, és fokozza a masszázst végző láb hajlékonyságát.

4. Görgessen egy labdát a talppárnája alatt két percen át. Ez a feladat masszírozza a lábfej alsó részét, és enyhítheti a görcsök, vádlifájdalom vagy a lábboltozat feszültsége által okozott kellemetlen érzést.

5. A padlón fekve helyezze az egyik lábát egy párnára a vádlija magasságában. Körözzön a lábfejével tízszer az óramutató járásával megegyező, aztán azzal ellentétes irányba. Ismételje meg a másik lábával.

6. Az 5. pontban leírt pozícióból kiindulva, képzelje el, hogy a nagylábujja egy toll, és „írja” le vele a számokat 1-től 10-ig. Próbálja meg ezt mindkét lábbal.

7. Az 5. gyakorlat kiindulási helyzetéből indulva, tartsa lábát függőleges helyzetben (lábujjak felfelé, sarok lefelé). Bokahajlítással billentse le a lábujjait saját maga felé, majd ismételje meg az ellenkező irányba. Ismételje meg tízszer.

8. Helyezzen el 10 apró (nem éles) tárgyat és egy tartóedényt a padlón (a kis golyók tökéletesek, de az érmék is jó szolgálatot tesznek). A lábujjaival megragadva fogja meg az egyes tárgyakat, majd dobja bele azokat a tartóedénybe. Hogy biztosan minden lábujját bevesse, próbálja meg ezt a gyakorlatot egy ceruzával is.

9. A gyakorlatokat azzal fejezze be, hogy feláll, majd (összezárt lábakkal) tízszer lábujjhegyre emelkedik és visszaengedi magát.